Navigace: Úvod » Hry pro Android » Placené hry: Recenze Virtua Tennis Challenge

Placené hry: Recenze Virtua Tennis Challenge

Poslední dobou zažívají sportovní tituly na androidech slušný boom – v množství, ale i kvalitě. Virtua Tennis Challenge můžeme zařadit snad na samé čelo tohoto peletonu.

Tenisoví fandové mohou slavit. Huráá, po několika nepříliš zdařilých pokusech se dostavila konečně důstojná tenisová hra na androidní zařízení, i když nutno dodat, že těch pokusů také nebylo mnoho. Jestli jste četli naši bleskovku o této hře, tak víte, že Virtua Tennis Challenge měli k dispozici pouze majitelé herního mobilu Sony Xperia Play, ale to se právě změnilo, a tak i vy si můžete pořídit tento skvělý tenis do svého zařízení.

Hlavním tahákem hry je bezesporu grafika, ta se opravdu povedla na jedničku, ale i ovládání není vůbec špatné, jedná se opět o námi velice oblíbené ovládání bez virtuálních kláves. Při hře zkrátka jezdíte prstem po displeji a určitými gesty ovládáte hráče a děláte nejrůznější triky. To znamená že nemáte zaplácanou plochu virtuálními tlačítky a vidíte vše bez omezení.

Takže jsme si v kostce shrnuli ovládání a grafiku, nyní pojďme na herní režimy. Zde není ale nic až tak překvapivého, vcelku standardní arkáda a kariéra, zamrzí absence nějakého samostatného tréninku, zejména když je potřeba znát ovládací gesta. V režimu kariéry, neboli světového poháru, máte na výběr buďto fiktivní hráče, nebo možnost vytvořit si vlastního tenistu. V editoru nalezneme základní nastavení, např.  jméno, věk, národnost, atd… Když už konečně vstoupíte do světa tenisu, rozhodně nečekejte, že se zařadíte hned mezi elitu, budete si muset postupně vyšlapat svou vlastní cestičku až na vrchol. Ve hře hrají významnou roli také virtuální peníze. Na začátku kariéry hrajete na obyčejných kurtech s podprůměrnými hráči. Zde se hodí důležitá poznámka, že ve hře bohužel nejsou žádní licencovaní tenisté, takže si budete muset vystačit s fiktivními, ale hra vám to vykompenzuje solidní hratelností a jak už bylo zmiňováno, dost pokročilou grafikou. Proč se o ovládání zmiňujeme jako o solidním ? Hlavně proto, že první reakce po vydání hry na čistě dotykové ovládání jsou dost rozporuplné, ale je to opravdu jen o zvyku a o tom, komu co vyhovuje.

Ve hře nalezneme celkem 50 tenistů a 18 stadionů s různou povrchovou úpravou. Českého fandu určitě potěší pražský kurt. Ve hře najdete i multiplayer. Hráči se můžou navzájem připojit přes bluetooth, což je příjemná změna, neboť ve většině současných her se v multiplayeru musíte připojit na stejnou wi-fi síť.

Virtua Tennis Challenge je první kvalitní tenisový titul pro androidní zařízení a cenovka 95 Kč je naprosto adekvátní. Nyní jen můžeme doufat, že se najde nějaká konkurence a posune tenis na androidech ještě dále, třeba s použitím licencovaných hráčů.

HODNOCENÍ: 8,5 / 10

+ grafika
+ velký počet hráčů