Navigace: Úvod » Hry pro Android » Placené hry: Recenze Gangstar Rio: City of Saints

Placené hry: Recenze Gangstar Rio: City of Saints

Zbraně, podsvětí, drogový kartel – vítejte v Rio de Janeiro, městu samby, vítejte v Gangstar Rio: City of Saints!

Po několika měsících čekání od vydání Gangstar Rio: City of Saints pro iPhone a iPad se konečně dočkali i androiďáci. Říká se do třetice všeho dobrého, a tady to rozhodně platí. Nový Gangstar je zase lepší než jeho předchůdci, i když novinek je minimum. Mezi ty hlavní patří jednoznačně možnost zahájit misi kliknutím na její ikonu na mapě, tím odpadá neustálé ježdění autem po městě sem a tam, nedej bože, když jste misi nezvládli a museli jste stejnou cestu absolvovat několikrát za sebou. Pak je tu samozřejmě hromada kosmetických změn, jako například civilizované nastupování do dopravních prostředků, tím máme na mysli pomalé otevření dveří a následné nastoupení do auta, ne jak tomu bylo v předešlých dílech, kdy hlavní hrdina naskakoval do aut, jako by tam ani nebyli dveře a neexistovala fyzika. Ovšem nejdůležitější změna se odehrála v atmosféře hry, konečně máte pocit, že vás to aspoň trochu vtáhne do děje. Město Rio je vytvořeno opravdu věrohodně a nechybí ani úzké uličky, dálnice, železnice, letiště a tak dále.

Pokud bychom se měli věnovat grafice, tak se tu bohužel nestaly žádné zázraky,  engine se nijak neposunul oproti minulým dílům – žádná sláva na to, že je rok 2012. Na druhou stranu, jak už jsme zmiňovali, město je vytvořeno opravdu komplexně – zkrátka jsou tady palmy, pláže, favely, luxusní jachty, noční kluby, prostě Rio jak se sluší a patří. Grafika jednotlivých dopravních prostředků je taky dost vágní, ale možná právně proto si hru zahrají i lidi, kteří nevlastní špičkový smartphone s Tegrou. Jen si ještě neodpustíme malou poznámku ke grafice vody, která je opravdu katastrofální. Pokud jedete v noci, tak to vypadá, že se nevykreslily textury a nakonec ejhle, ona je to voda.

A jsme opět u toho zpropadeného ovládání. Nevím, jestli je to jen můj názor, ale i když je tu velká škála nastavení v ovládání řízení aut, tak se hra tradičně ovládá dost špatně. Jen podotýkám, že test probíhal na displeji o úhlopříčce necelé 4“. Jinak v ovládání od minulých dílů se neodehrály žádné změny. Po zvukové stránce opět nic překvapivého, působí to celé dost odfláknutě, ale pozor mluvíme jen o zvucích, protože hudba z rádia se opravdu povedla a v Riu můžete čekat samozřejmě hlavně sambu.

V Gangstar Rio: City of Saints naleznete opravdu velkou škálu dopravních prostředků od čtyřkolek, přes lodě, auta, vrtulníky, transportéry a konečně zde můžeme pilotovat i letadla. Hra pracuje stále na stejném enginu, takže opět minimum změn. Je zde i jakási deformace, ale pokud se po ní vyloženě nedíváte, tak si ničeho nevšimnete až do doby, kdy se lak na autu mírně zašpiní a po dalším nárazu či výstřelech začne hořet. Mimochodem ovládání motorek je opět hrozné, ale je zde poměrně dobrá vlastnost, která souvisí z jízdou na motorkách (skútrech, čtyřkolkách) a to je kalibrace polohových čidel v nastavení, to znamená že už se vám motorka nebude stavět na zadní, když si s telefonem lehnete. Ve městě si můžete po odemčení kupovat i oblečení, zbraně a auta, samozřejmě ty jdou opravovat v servisech.

V celé hře nepochybně hraje hlavní roli příběh, o němž se schválně nezmiňujeme, abychom vás nepřipravili o zážitek, bohužel zážitek pouze v uvozovkách, neboť se jedná opět o mise typu: jeď tam, zabij ho, přivez to atd… + Nějaké sbírání předmětů po městě. Mise vás provedou různými lokalitami, jak už bylo zmiňováno od luxusu po chudobu. Nakonec prozradíme, že na začátku hry jste vlivný boháč, což se ale rychle změní a vy budete bojovat zpátky o bohatství, a tak objevíte krásné i kruté město karnevalů, pláží, tance i svůdných vášní.

Zde, jsem pro vás nahrál krátký gameplay:

HODNOCENÍ: 8,5 / 10

+ komplexní vykreslení města a spousta možností