Navigace: Úvod » Hry pro Android » Placené hry: Recenze Musaic Box

Placené hry: Recenze Musaic Box

Placené hry: Recenze Musaic Box

Už Jan Amos Komenský tvrdil, že nejlepší je učení hrou. Z téhle jednoduché adventury s hudebními rébusy by měl jistě učitel národů radost. Vzbudí ve vás zájem o hudbu i v případě, že vám dosud byla cizí.

Vítejte v magickém světě tónů a melodií. Právě jste se ocitli v osamělém domě vašeho dědečka, který byl ohromným milovníkem hudby. Hrál na mnoho nástrojů, které zároveň sbíral i vyráběl. V jeho poněkud neuspořádaném domě budete pátrat po ztracených a různě zastrčených útržcích se známými skladbami, a ty pak budete sestavovat dohromady. Nebojte se, zvládnete to i pokud nevynikáte bůhví jakým hudebním talentem!

Jako první se ocitnete v dědečkově přijímacím salónku, kde absolvujete tutorial – bez něho se neobejdete. Princip hry sice není nijak složitý, ale sami byste na něj nemuseli přijít. Do dalších místností se totiž dostanete pouze tehdy, pokud vyluštíte všechny hudební rébusy z té předchozí a zcela tak rozehrajete hudební skříňku, která vám na závěr otevře přihrádku s klíčem.

Už jenom prozkoumávání krásně výtvarně provedených místností je zážitek, obzvláště když téměř každá věc, na kterou kliknete, má svůj vlastní příběh, samozřejmě spjatý s hudbou. Některé listiny jsou rafinovaně skryté, ale prozradí je občasné zajiskření na obrazovce, sloužící hráčům jako nápověda.

Poté, co sesbíráte všechny části listiny, musíte je správně sestavit. Dědeček totiž nezapisoval skladby v obyčejných notách, ale jako skládanky. Nejdříve si přehrajete celou melodii a pak už umísťujete jednotlivými elementy skladby, aby seděly dohromady v předem připraveném rámečku.  Abyste to neměli moc jednoduché, má každá skladba různě složitý doprovod – bubny, basová linka, žestě, smyčce. Obtížnost skladeb i složitost doprovodu samozřejmě roste, jak se propracováváte dalšími místnostmi domu. Pokud sestavíte skladbu na první pokus nebo bez vestavěné nápovědy, získáváte bodový bonus.

Hra je opravdu krásně provedená a doslova dýchá dobou, kdy byli skladatelé vážné hudby miláčky davů. Detailnost grafiky i rozhraní jasně ukazuje, že jde o port oceňované hry, která ve své původní PC verzi (zde zdarma k vyzkoušení) získala mimo jiné cenu za excelentní herní design na Independent Game Festival 2009. Až na občasnou titěrnost některých menu ale budete mít pocit, jakoby hra vznikla původně právě pro chytré telefony.

Díky hře poznáte 27 známých melodií klasické hudby, ale i lidové tradicionály, které posloužily skladatelům jako předloha k jejich dílům – namátkou třeba Na krásném modrém Dunaji od Johanna Strausse II, Mozartovu Symfonii č. 40, Lazebníka Sevillského od Gioachina Rossiniho nebo třeba skotskou tradiční Auld Langy Syne. Mimoto se dozvíte spoustu zajímavostí prozkoumáváním dědečkových pokladů.

Hra je v LITE verzi k dispozici zdarma, ale vyskakující reklamy dost narušují její staromilské romantické kouzlo, díky němuž se jedná o jednu z nejzvláštnějších her na Android.

+ originální mix adventury, puzzle a hudební encyklopedie
+ nádherně kreslená grafika i rozhraní